Առցանց ուսուցում 4-րդ դաս.

17.10.23 Թեմա 13․ Իմ ընտանիքը, խնդիրներ տարիքների վերաբերյալ

Բեռնեք առաջադրանքները, կատարեք և տեղադրեք ձեր բլոգում։

16.10.23 Թեմա 12․ Բաժանում միանիշ և երկնիշ թվի վրա։ Բաժանման ստուգումը բազմապատկումով:

Առաջադրանքներ

  1. Հաշվի՛ր ուղղանկյան պարագիծը, եթե հայտնի է, որ նրա լայնության և երկարության գումարը 12 դմ է։
  2. Ուղղանկյան լայնությունը 10 դմ է, իսկ երկարությունը 2 դմ-ով մեծ է լայնությունից։ Գտնել ուղղանկյան պարագիծը և մակերեսը։
  3. Հաշվի՛ր 13 սմ, 14 սմ  և 15 սմ կողմերով եռանկյան պարագիծը։
  4. Հաշվի՛ր 25 դմ, 24 դմ, 26 դմ և 27 դմ կողմերով քառանկյան պարագիծը։

Գործնական աշխատանք տանը․

Սիրելի սովորողներ, հաշվեք ձեր

  • սենյակի հատակին փռված ուղղանկյունաձև գորգի մակերեսն ու պարագիծը։
  • խոհանոցի հատակի քառակուսաձև սալիկի մակերսն ու պարագիծը։ 1 սալիկի մակերեսը   բազմապատկեք հատակի  խոհանցի հատակի սալիկների քանակով, արդյունքում կպարզեք խոհանոցի  հատակի մակերեսը։
  •  տանը գտնվող ամենամեծ և ամենափոքր ուղղանկյունաձև սեղանների մակերեսների տարբերությունը։ ։
  • Կատարեք ֆոտոշարք, որտեղ երևան, թե ինչպես եք կատարում չափումները։
  • Արդյունքը ֆոտոշարքի հետ միասին տեղադրեք բլոգում։

12.10.2023

Թեմա 11․ Երկրաչափական պատկերների պարագիծ և մակերես։

Տեսական մաս․

  • Ուղղանկյան պարագիծը  հավասար  է  նրա լայնության և երկարության գումարի կրկնապատիկին։
  • Ուղղանկյան մակերեսը հավասար է նրա երկարության և լայնության արտադրյալին։
  • Քառակուսին   այն   ուղղանկյունն  է, որի լայնությունը հավասար է երկարությանը։
  • Քառակուսու բոլոր կողմերը հավասար են։
  • Քառակուսու պարագիծը հավասար է կողմի քառապատիկին։
  • Քառակուսու  մակերեսը   հաշվելու համար  նրա կողմը բազմապատկում ենք իրենով։

Եռանկյան պարագիծը հավասար է նրա 3 կողմերի երկարությունների գումարին։

Քառանկյան պարագիծը հավասար է նրա 4 կողմերի երկարությունների գումարին։

Առաջադրանքներ

  1. Գտի՛ր քառակուսու մակերեսը և պարագիծը՝ իմանալով, որ նրա կողմի երկարությունը 5 դմ է։

  2. Քառակուսու պարագիծը 28 դմ է։ Գտի՛ր քառակուսու կողմը։

  3. Քառակուսու մակերեսը 49 քառակաուսի մետր է։ Գտի՛ր քառակուսու կողմը։

  4. Հաշվի՛ր 25 սմ և 11 սմ  կողմերով ուղղանկյան պարագիծն ու մակերեսը:

  5. Հաշվիր ուղղանկյան պարագիծը, եթե հայտնի է, որ նրա լայնության և երկարության գումարը 14 սմ է։

  6. Հաշվիր ուղղանկյան պարագիծը, եթե հայտնի է, որ նրա լայնության և երկարության գումարը 32 դմ է։

  7. Ուղղանկյան լայնությունը 8 սմ է, իսկ երկարությունը 2 սմ-ով մեծ է լայնությունից։ Գտնել ուղղանկյան պարագիծը և մակերեսը։

  8. Հաշվի՛ր 3 դմ, 4 դմ  և 5 դմ կողմերով եռանկյան պարագիծը։

  9. Հաշվի՛ր 15 սմ, 14 սմ, 16 սմ և 17 սմ կողմերով քառանկյան պարագիծը։

  10. Հաշվի՛ր 25սմ և 10սմ  կողմերով ուղղանկյան պարագիծն ու մակերեսը:
  11. Ուղղանկյան լայնությունը 84սմ է, իսկ երկարությունը 6 սմ-ով մեծ է լայնությունից։ Գտնել ուղղանկյան պարագիծը և մակերեսը։
  12. Գտի՛ր քառակուսու մակերեսը և պարագիծը՝ իմանալով, որ նրա կողմի երկարությունը 10 դմ է։
  13. Քառակուսու պարագիծը 36 սմ է։ Որքա՞ն է այդ քառակուսու մակերեսը։

  14. Քառակուսու 3 կողմերի գումարը 36 սմ է։ Որքա՞ն է այդ քառակուսու մակերեսը։

Լրացուցիչ առաջադրանքներ

Խնդիրներ պատկերների պարագծերի և  մակերեսների վերաբերյալ

Հաշվի՛ր արտահայտության արժեքը։

193 +194 + 195 + 7 + 6 + 5

2 . 2 . 2 . 78 . 5 . 5 . 5

50 . 27 . 20

498 + 499 + 500 + 501 + 502

2 . 2 . 2 . 99 . 5 . 5 . 5

40 . 90 . 50

3.10.23

Խնդիրներ

Թեմա 9.  Հանման   ճշտության    ստուգումը    գումարով

Տեսական մաս․

  • Եթե տարբերությանը գումարենք հանելին ու  ստանանք նվազելին, ապա   այն ճիշտ է  կատարված, իսկ եթե ոչ, ապա սխալ է։
Նվազելիհանելի=տարբերություն

Օրինակ՝

4567           —3569         =998

Առաջադրանքներ

1․Կատարենք հանում      և   այն ստուգենք գումարով.

Օրինակ՝

4567-3569=998

7 Ստուգում՝+3569   
 3569    998   
  998   4567   

48900-3569=

                    
                    
                    

35697-13508=

                    
                    
                    

2000-1598=

                    
                    
                    

  10456-5987=

                    
                    
                    

2.Գումարումով ստուգիր ճի՞շտ է արդյոք կատարվել հանումը.

 Օրինակ՝ 6999-256=6743                                                                                   Ստուգում՝  

+6743          
  256          
 6999          

Ճիշտ է։

25698-5895=19803

                    
                    
                    

85694-35698=45996

                    
                    
                    

3.Գտի՛ր անհայտ գումարելին ու կատարիր ստուգում՝

Օրինակ՝

1569+         =5694  
564 Ստուգում՝+4125   
 1569   1569   
 4125   5694   
8067+       =10789  
                    
                    
                    
 +7856=9086
                    
                    
                    
 +2098=25697
                    
                    
                    

27.09.23

Հետաքրքաշարժ մաթեմատիկա նախագծի շրջանակում սուդոկուների լուծում։ Բլոգում տեղադրեք մեկական 4×4 և 6×6 ձեր լուծած սուդոկուի էկրանատպուկը (print screen):

https://sudoku.com/

Ռեբուսներ

Մոգական քառակուսիներ

26.09.23

Թեմա 8․ Գումարման    ստուգումը   հանումով

  1. Կատարենք  գումարում    և     այն   ստուգենք   հանումով՝

1549+6995=

                    
                    
                    

3286+7529=

                    
                    
                    

6023+8705=

                    
                    
                    

123+5962=

                    
                    
                    
  • Հանումով  ստուգի՛ր՝  ճիշտ      է   արդյոք   կատարվել   գումարումը։

Օրինակ՝    3695+6984=10679 :     Ճիշտ է ։

79 
  6984 
  3695 

Ստուգում՝

1567+1299=2866

                    
                    
                    

1236+9995=13569

                    
                    
                    

1295+369=1664

                    
                    
                    

1569+984=2569

                    
                    
                    

3․ Գտիր  անհայտ   գումարելին․

Օրինակ՝

 +2409 = 6695
669’5    
 2409    
 4286    
         
 +618=2686
                       
                    
                    
 +1095 = 4573
                    
                    
                    

25.09.23

Տեսական մաս․

Գումարելի+Գումարելի=Գումար
4156+123=4279

Գումարման   ճշտությունը  կարելի   է   ստուգել      հանումով։

  • Եթե       գումարից  հանենք   գումարելիներից   որևէ   մեկը և ստանաք   մյուս   գումարելին, ապա գումարման գործողությունը  ճիշտ է  կատարված, իսկ եթե ոչ, ապա սխալ է ։

Օրինակ՝ 4156+123=4279

+4156 Ստուգում՝4279   
  123    123   
 4279   4156   
  •  Հանումով  ստուգի՛ր՝  ճիշտ      է   արդյոք   կատարվել գումարումը։

Օրինակ՝    3695+6984=10679,   Ճիշտ է ։

Ստուգում՝

79 
  6984 
  3695 

25-26.09.23

Մոգական քառակուսիներ

Խնդիրներ

  1. 5 մարդ մի աշխատանքը 8 օրում կատարեցին։ Նույն աշխատանքը 20 մարդը քանի՞ օրում կկատարեին (բոլորը նույն արագությամբ են աշխատում)։
  2. 8 միանման գրքույկները արժեն 144 դրամ։ Այդպիսի 39 գրքույկները որքա՞ն արժեն։

Թվի բնութագրում

Առաջադրանքներ

  1. Բնութագրիր    տրված  թվերից   յուրաքանչյուրը ( բանավոր)․             

25; 462; 401; 3245; 2085;46560; 256982

  1. Գտի՛ր  այն  թիվը,  որի  միավորն    6  է,  տասնավորը՝   5,  հազարավորը՝ 2   է,    իսկ տասհազարավորը՝ 4։
  2. Գտի՛ր այն      վեցանիշ թիվը,   որի միավորը 9 է է, տասնավորը՝ 4, հազարավորը՝ 3,   իսկ մյուս      բոլոր  թվանշանները ՝  7։
  3. Գտի՛ր  այն  թիվը,  որի  միավորը    4  է,  տասնավորը՝   2,  հազարավորը՝ 6   է,    իսկ տասհազարավորը՝ 4։
  4. Գտի՛ր այն      վեցանիշ թիվը,   որի միավորը  9 է, տասնավորը՝ 4, հազարավորը՝ 3,   իսկ մյուս      բոլոր  թվանշանները՝  7։
  5. Որքանո՞վ     կմեծանա թիվը,  եթե  նրա գրության միավորների կարգում գրված 2  թվանշանը փոխարինվի 6-ով։
  6. Որքանո՞վ     կփոքրանա  թիվը,  եթե  նրա գրության տասնավորների կարգում գրված 5  թվանշանը փոխարինվի 2-ով։
  7. Որքանո՞վ     կմեծանա թիվը,  եթե  նրա գրության հարյուրավորների կարգում գրված 5  թվանշանը փոխարինվի 9-ով։
  8. Որքանո՞վ     կփոքրանա  թիվը,  եթե  նրա գրության  հազարավորների  կարգում գրված 7  թվանշանը փոխարինվի  3-ով։
  9. Գտի՛ր  այն  թիվը,  որի  միավորը    1  է,  տասնավորը՝   8,  հազարավորը՝ 6   է,    իսկ տասհազարավորը՝ 2։
  10. Գտի՛ր այն      վեցանիշ թիվը,   որի միավորն է 8 է, տասնավորը՝ 2, հազարավորը՝ 3,   իսկ մյուս      բոլոր  թվանշանները ՝  6։
  11. Որքանո՞վ     կմեծանա թիվը,  եթե  նրա գրության միավորների կարգում գրված 3  թվանշանը փոխարինվի 8-ով։

Տեսական մաս․

Տեսադաս

Ինչպես մեզ շրջապատող առարկաներն ու իրերը  թվերը ևս կարող ենք բնութագրել։ Այսինքն`  կարող ենք  պատմել   թվերի մասին։

Թվանշանի տեղը թվի գրության մեջ կոչվում է կարգ։ Թվի նիշերի քանակը հավասար է կարգերի քանակին։

Օրինակ՝ 789658-ը  վեցանիշ  թիվ     է։   Այդ թիվն ունի 6 կարգ՝ միավորների, տասնավորների, հարյուրավորների, հազարավորների, տասհազարավորների, հարյուրհազարավորների։

Այժ  բնութագրենք  789658  թիվը․

789658
հարյուրհազարավորտասհազարավորՀազարավորհարյուրավորտասնավորմիավոր
  • Վեցանիշ  թիվ     է։
  • Թիվն ունի 6 կարգ՝ միավորների, տասնավորների, հարյուրավորների, հազարավորների, տասհազարավորների, հարյուրհազարավորների
  • Թվի  գրության մեջ 8 թվանշանը  կրկնվող  է։
  • Այդ թվի գրության մեջ   կա   5   տարբեր  թվանշան՝ 7,8,9,6,5
  • Զույգ է։
  • Միավորների կարգում 8 է։ Միավորների կարգում  կա 8 միավոր։
  • Տասնավորների կարգում  5 է։  Տասնավորների կարգում կա  5 տասնյակ։
  • Հարյուրավորների կարգում  6 է։ Հարյուրավորների կարգում կա 6 հարյուրյակ։
  • Հազարավորների կարգում 9 է։ Հազարավորների կարգում  կա 9 հազարյակ։
  • Տասհազարավորների կարգում 8 է։ Տասհազարավորների կարգում կա 8 տասհազարյակ։
  • Հարյուրհազարավորների կարգում 7 է։ Հարյուրհազարավորների կարգում կա 7 հարյուրհազարյակ։
  • Թիվը  պարունակում է 789658 միավոր։
  • Թիվը  պարունակում է  78965 տասնյակ։
  • Թիվը  պարունակում է 7896 հարյուրյակ։
  • Թիվը  պարունակում է 789  հազարյակ։
  • Թիվը  պարունակում է 78 տասհազարյակ։ 
  • Թիվը  պարունակում է  7 հարյուրհազարյակ։  

Այսպիսով՝  թիվը բնութագրելու համար  պետք  է պատասխանել   հետևյալ   հարցերին՝

  • Քանի՞   նիշ   ունի։
  • Քանի՞ կարգ ունի թիվը։
  • Թվի գրության մեջ կա՞ն  կրկնվող  թվանշաններ։
  • Քանի՞ տարբեր  թվանշաններ են գործածվում   այդ թվի գրության մեջ։
  • Զույգ է, թե՞ կենտ։

17-21.09.2023

Թեմա 5․  Համեմատում։ Թվերի դասավորումը  աճման կամ նվազման կարգով

Տեսական մաս․

Տեսադաս Բազմանիշ թվերի համեմատում | «Քան» ակադեմիա

2  թվերից մեծ է այն թիվը  որի նիշերի քանակը  ավելի շատ է։  Օրինակ՝ 6426>652։

Օրինակ՝   Եթե  համեմատվող  թվերի նիշերի քանակը  հավասար են, ապա մեծ է այն թիվը որի ամենաբարձր կարգում գրված թիվն ավելի մեծ է:

Օրինակ՝ 654>354։

                654<658։

                654>651։

Թվերը դասավորել աճման կարգով, նշանակում է թվերը դասավորել փոքրից մեծ հերթականությամբ։

Օրինակ՝  1,5,6,10,25,28  թվերը դասավորել ենք  աճման կարգով։

Թվերը դասավորել նվազման կարգով նշանակում է թվերը դասավորել մեծից փոքր հերթականությամբ։

Օրինակ՝  28,25,10,6,5,1 թվերը դասավորել ենք  նվազման կարգով։

Առաջադրանքներ

  1. Համեմատի՛ր.
  2. 3405 և 47809
  3. 32005 և 22070
  4. 27789 և 26789
  5. 230204 և 234504
  6. 23426 և 23789
  7. 2845 և 2845
  8. 264890 և 264897
  9.  456717 և 234597
  10. 32569 և  32569
  • Աստղանիշը փոխարինիր այնպիսի թվանշանով, որ ստանաս ճշմարիտ   անհավասարություն:
  • 389<3*5
  •  8734>8*45
  • 356589>356*49
  • 306784<306*84
  • 475*56<475759
  • 189*1>18985

    • Թվերը դասավորել   աճման կարգով՝   

323890, 4567, 45, 890584, 456, 108, 3։

  • Թվերը դասավորել նվազման կարգով՝ 3689, 452, 3698, 12, 156, 569993։
    • 8455 > 84*5 արտահայտության մեջ աստղանիշի փոխարեն   ի՞նչ   թիվը պետք է գրել, որ ստացվի ճիշտ անհավասարություն:
    • Ո՞ր շարքում են թվերը դասավորված նվազման կարգով․

ա) 100, 200, 4010, 5070, 6000

բ)3200, 1340, 540, 100, 290

գ)3368, 2358, 2321, 101, 15

դ)2065, 112, 99, 9, 10

  • Սիրելի սովորողներ, այժմ ինքներդ կազմեք նմանատիպ առաջադրանքներ։

11-15.09.2023 շաբաթվա համար

Զույգ և կենտ թվեր

Տեսական մաս․

0,2,4,6,8 թվանշաններից որևէ մեկով վերջացող թիվը կոչվում է զույգ թիվ։

Օրինակ՝   18-ը զույգ  թիվ է, քանի որ վերջանում է 8-ով։

Ցանկացած թիվ առանց մնացորդի բաժանվում է 2-ի, եթե այն զույգ թիվ է։                    

 Այսինքն՝ բոլոր զույգ թվերը բաժանվում են 2-ի։

Օրինակ՝ 18-ը զույգ  թիվ է, այն  առանց մնացորդի բաժանվում է 2-ի՝  18։2=9։

1,3,5,7,9 թվանշաններից որևէ մեկով վերջացող թիվը կոչվում է կենտ թիվ։

Օրինակ՝ 15-ը  կենտ թիվ է։

 Առաջադրանքներ

  1. 21; 14; 36; 65; 25; 52; 13; 31; 11; 5; 54; 18; 81; 27; 2; 108; 1; 29; 92; 14, 44; 35, 55; 40, 444; 48, 84, 2228, 166886, 2222, 5533 թվերից առանձնացրու՝

ա) զույգ թվերը։

բ) կենտ թվերը։

2․ Ո՞րն է ամենափոքր զույգ թիվը։

3․ Ո՞րն է ամենամեծ  զույգ  միանիշ  թիվը։

4․ Ո՞րն է  ամենամեծ  զույգ  երկնիշ  թիվը։

5․ Ո՞րն է ամենափոքր զույգ երկնիշ  թիվը։

6․ Ո՞րն է ամենափոքր զույգ եռանիշ  թիվը։

7․ Ո՞րն է  ամենամեծ  զույգ  եռանիշ  թիվը։

Հետաքրքաշարժ մաթեմատիկա նախագծի շրջանակում սուդոկուների լուծում։ Բլոգում տեղադրեք մեկական 4×4 և 6×6 ձեր լուծած սուդոկուի էկրանատպուկը (print screen)։

https://sudoku.com/

https://www.sudokuonline.io/kids/numbers-4-4

Design a site like this with WordPress.com
Get started